بابا "انار" دارد
بابا "انار" دارد

بابا "انار" دارد

یلدا یعنی " تولد " ... یعنی " عشق "

به افسانه ها اعتقاد داری " دخترک " ؟

پس بیا ... بیا و بنشین کنارم تا برایت افسانه ببافم ، خیال بیارایم ...


می دانی ؟

یقین دارم که " یلدا " دختر پاییز است ، فرزند عشق ...

دخترکی با گیسوان بلـــــــــند ، به سیاهی شب

دلبرکی با لبان ســـــــرخ ، به رنگ دانه های انار

رقاصه ای که میان سفیدی برف ، چرخ می زند و هوش می برد ...


می دانی دخترک ؟

" یلدا " هنگامه ی شکفتن است ، شکفتن غنچه ی بوسه ها ...


***

ای همه معنای اسمت روشنایی است و نور     

وی شب و روزم شده با خنده هایت پر زشور


ای همه مهر و صداقت ، ای همه عشق و یقین  

وی شده دردِ دلم بر چهره ات ، خطّ جبین


ای که بر پیشانی ات ثبت است این مُهر جنون 

وی که از تیر دو چشمت گشته جاری جوی خون


قصّه ی عشق مرا کس می نداند غیرِ رَب         

لحظه های بی کسی نام تو آرم زیر لب


خدعه ی چشمان نازت ، دردِ دل با باد کردم 

وین سوالِ بی جوابم ، در دلِ شب داد کردم


گو چه داری بر دو دیده ، ای مهِ شب های تارم

کز نگاهت گشت روشن آن همه شامِ سیاهم


گو چه کردی با دلِ من ، ای رُخت زیباتر از گل

بارِ دیگر نغمه ای کن ای صدایت صوت بلبل


حالِ امروزم شده جام و میِ ناب و سبو

فارغِ دیروزِ کوی ، عاشق شده ست و کو به کو


گر بخواهم لب گشایم ، حرفِ دل پایان ندارد

دفتر انشای عشقم ، صفحه ی پایان ندارد   


                                                روناکی * / محمد جعفری نژاد / آبان 1382


* روناکی به کُردی یعنی " روشنایی "

***

پی نوشت : شعر که نیست ، آن روزها چیزی از عروض و قافیه نمی دانستم . هر چند حالا هم چیز زیادی نمی دانم ... به غیر از عشق که بهانه ی خوبیست برای خیالِ شاعری


سنجد نوشت : " دیدین برگشتم !!! هههه "

خیلی ها گفتند خودش را لوس کرده ، احتمالا ته و توی دلشان هم گفته اند من باب جلب توجه  است . راست گفته اند . به این که هر آدمی ، در هر سطح و سنی که باشد نیازمند توجه است اعتراف و اعتقاد دارم . با این کارم جلب توجه کردم . راحت تر بگویم توجه خودم را به " خودم " جلب کردم . این بیست روز تمامش را مشغول نگاه کردن به خودم بودم . داشتم به داخل خودم نگاه می کردم ، از یک جایی بیرون از بودنم به جایی که الان ایستاده ام ...

بابک اسحاقی می گفت : " چوپان دروغگو می شوی ؟! دفعه ی بعد که ناز و نوز کنی خلق الله می گویند به گیگیلیامون ! که رفت "

بابک راست می گفت . پس " دیگر نمی روم " ، صرفا به این خاطر که گیگیلی ای نشم :)))


ممنون که در نبودنم هم بودید .

شب یلدایتان سپید ... عین روز